Ez az ábécének melyik betűje?

2011/07/29 at 19:04 4 hozzászólás

Van ugye O-láb, meg ikszláb, de hogy ez micsoda, és mihez lehez vele kezdeni, azt nem tudom. 😦 Hozzáértők véleményét is szívesen várom, mert kicsit ijesztő a dolog…

Eddig nem nagyon tűnt fel, de most, hogy képes vagyok feltámasztva egyenesen kinyújtani (és talán mert lefelé is faragódott belőle, bár nem sokat) elég nyilvánvaló lett, hogy ez bizony nem egyenes:

girbegurba

Az én hipochonder röntgenszemem meg már ilyen csontokat lát:

sárgbabögrebörgegöbre

Ez, azt hiszem, sok térdfájást megmagyaráz. 😦 Mikor a taichin csinálom a nyújtásokat, akkor is a térdem belső oldala fájdul meg. Így tényleg jobb hogy nem vittem túlzásba a futást; ha nem jól van az ízület, akkor nagyon könnyen tönkremehet. És mindkettő ilyen…

Lehet ez ellen valamit tenni? A túlsúly miatt lett ilyen? Ha lefogyok, akkor is megmarad? Bár végülis miért jönne helyre… gondolom mikor még növésben voltam, könnyebb volt alakulni… Még egy dolog, amiért “nem menő” duci gyereknek lenni.

Vajon mit lehet és mit nem lehet mozogni ilyen térdekkel? Vajon van rá jó gyógytorna? Háthatalán még helyrejönne, elvégre sokan lefogytak már duci gyerekből sportos felnőtté, de azért nincs olyan sok ikszlábú. Rajtam már nincs is sok felesleg, nettó 5-8 kilót szeretnék leadni; azaz ~ [ – Xkg zsír + Ykg izom]

😦 Már kábé azóta hangol lefelé engem folyamatosan ez a tudat, mióta ki tudom így nyújtani. Nem valami hepi helyzet… T___T

Entry filed under: Egészség. Tags: , , , .

Megmozdultam! Éghajlatváltozás, katasztrófa, világvége

4 hozzászólás Add your own

  • 1. adru  |  2011/07/30 - 22:04

    Szia!

    Még sosem kommenteltem nálad,de gondoltam,hogy most itt az idő,mivel nekem is ilyen a lábam,sőt,még ferdébb is,direkt lecsekkoltam.És nekem is szokott fájni a térdem.

    Hű,van egy olyan érzésem,hogy ezzel most nem nyugtattalak meg:D

    Válasz
  • 2. Tufa  |  2011/07/30 - 23:34

    Holnap még jövök, addig nézegetheted ezt:
    http://href.hu/x/frhr

    Válasz
  • 3. Tufa  |  2011/08/01 - 00:42

    Na, szóval ha megnézed a csontit, akkor láthatod, hogy a combcsont tényleg olyan állású, mint amilyennek “beröntgenezted”. a lábszáradat még nézegetheted egy kicsit, és ha be tudod rajzolni a lábszárcsontot és a sípcsontot is, akkor már jó vagy.
    Láttam már egyenesebb lábat is. Ha megnézed a két lábadat együtt, akkor szerintem egy kis X-et fogsz látni.
    Állj vigyázzállásba!
    Comb, térd, boka, sarok érjen össze, de csak lazán! (Nem kell összepréselni)
    A lábujjaid viszont ne érjenek össze!
    A talpaid belső élei zárjanak be 20-30 fokos hegyes szöget!
    http://href.hu/x/frog
    Ha ez az állás kényelmetlen, ha nem tudod valahol összeérinteni, illetve ha valahol nyomódik, akkor baj van… persze lehet hogy nem nagy…

    Válasz
  • 4. Szusszanó  |  2011/08/02 - 06:01

    Azt tudtam, hogy a combcsont jól van így. De térden alul kifejezetten röhelyes… Egyébként az összes hasonló jellegű nyújtásnál zavaró és feltűnő a dolog. A zavarón azt értem egyrészt, hogy a térdem egymás felé néző oldala hamar érzékeny lesz (pedig finoman nyújtok) másrészt mintha nem tudnám helyes állásba hozni… bár ez sok mindentől lehet még, de taichi-n is, nyújtáskor, a többi tag lábához viszonyítva az enyém girbagurbának tűnik. 😕

    Azt olvastam egyszer, hogy mivel a nők csípője szélesebb, a térdükre eső természetes szög nagyobb, ezért a futás jobban leterheli a térdízületet. Nem tudom megítélni, hogy ez mennyire reális, mindenesetre érdekes.

    Mindenesetre örülnék, ha tényleg nem lenne semmi extra vele. Már úgyis beterveztem egy ortopédiai vagy hasonló látogatást…

    Válasz

Hozzászólás

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Callanetics…

Még 10 alkalom a következő mérésig.